Vanliga frågor

Hur lång leveranstid är det?

Minifigur.se har ambitionen att packa er order samma dag eller senast dagen efter. Så under året är det 1-3 dagars leveranstid. Norrlands inland och Gotland har oftast en dags extra postgång.

 

Kan man köpa reservdelar av er?

Vi säljer massor med lösa LEGO-delar och är verkliga experter på detta. Och vi fyller ständigt på med nya delar varje vecka. Men om ni söker specifika bitar som vi inte har i sortimentet, så bara maila oss på support@minifigur.se så ska vi se om vi kan lösa det. Dock fokuserar vi på nyare delar från 2010 och framåt.

 

Kan ni ta hem askar som ni inte har hemma?

Absolut! Men vi specialiserar oss på äldre askar som är 3år eller äldre. Nya askar rekommenderar vi att ni köper på Legos egen hemsida. Om ni inte hittar en produkt som ni söker kan ni alltid maila oss på support@minifigur.se så återkommer vi till er med pris och leveranstid.

 

Vad kostar frakten & hanteringen?

Den kostar alltid 49kr oavsett storlek på paketet. Då ingår all hantering av ordern inklusive plock och emballage och paketering.

 

Var är mitt paket?

Vi skickar stora beställningar och/eller kartonger som försäkrat & spårbart och hämtas ut på ert närmaste utlämningsställe.  Mindre försändelser går som brev och landar direkt i er brevlåda. Om ni efter 5 dagar inte fått ert paket från att vi skickat er mailet ”er beställning är på väg”. Vänligen kontakta oss på support@minifigur.se så hjälper vi er med att spåra det.

 

Har ni denna vara i lager?

Alla våra produkter har ett lagersaldo. Så när ni klickar er in på en enskild produkt ser ni hur många som finns i lager. Om det inte finns i lager så står det ”x slut i lager”. Ni kan alltid maila oss till support@minifigur.se om det är någon produkt som är slut som ni vill att vi tar hem åt er.

 

Kan skolor och förskolor handla hos er?

Självklart! Det är det många som gör. Ni handlar på webbsidan men väljer i kassan leveransadress och organisationsnummer så Klarna kan skapa en faktura åt er. Om ni ska handla över 2.000kr eller mer kan vi skapa en separat faktura i vårt system och kan hantera ordern separat. Vänligen maila till support@minifigur.se

 

Hur får jag min faktura?

Vi samarbetar med Klarna och fakturorna skickas ut per mail under helgerna. Den kommer till den mailadress ni uppgivit när ni lade ordern. Betalningstiden är 14 dagar. Vid frågor om fakturan vänligen kontakta Klarna på 08-120 120 10. Fakturorna aktiveras normalt under helgen i vårt system, så har du inte fått någon, så kommer den.

 

BESTÄLLNINGSPRODUKTER – hur fungerar det?

Alla produkter som är sk beställningsprodukter har en leveranstid på 3-6 veckor. Men med ett snitt på 3-4 veckor. Och ni betalar dessa precis som allt annat i butiken dvs direkt med betalkort eller faktura med 14 dagar. Vi behåller oss rätten att justera priset på produkten även efter lagd order om priset gått upp eller ner mer än 15% sedan vi uppdaterade priset. Detta kommer att kommuniceras med er som konsument och kund via mail innan vi går skarpt med ordern.

Om ni köper flera andra varor samtidigt som vi har hemma i lager skickas dessa ut direkt i separat försändelse.

 

Om det fattas en eller flera bitar i min LEGO-ask?

Om det saknas en eller flera bitar i din LEGO-ask, så har LEGO en superbra service för det. Ni kontaktar dom på 030-224400 så hjälper dom er att få hem de bitar som saknas. Dom är supertrevliga! 

 

Hur returnerar jag en produkt?

Kontakta oss inom 14 dagar från det att ni fått paketet. Varan måste vara oanvänd och förpackningen hel och obruten. Returfrakten betalas av konsumenten. När vi mottagit varan så betalas era pengar tillbaka omgående. Maila oss på support@minifigur.se och meddela oss att ni tänkt skicka tillbaka en eller flera produkter. Läs mer i detalj under Köpvillkor vid de tillfällen som man inte kan returnera en produkt som ny. OBS! Minifigurer och lösa LEGO-bitar kan inte returneras, då de räknas som använda så snart de lämnar vårt lager. Och kan då inte räknas som nya.

Om man vill returnera eller ångra ett köp av en sk Beställningsprodukt, så dras alla extra kostnader som uppstått i.o.m. hanteringen och inköpet av denna av från köpesumman liksom även all extra frakt som tillkommit företaget för hanteringen av Beställningsvaran. Allt detta räknas ut specifikt per produkt utefter uppstådda kostnader och dras av på den beställda produkten/produkterna. Detta för att det är produkt/produkter som inte ingår i standardsortimentet. Dessa köps in på en spotmarknad globalt.

 

Om ni undrar över något som ni inte fått svar på här, så bara maila oss på support@minifigur.se